A matematikus szerint – A kommunizmus az egy olyan kör, amelynek a középpontjában a jólét áll,
és attól az emberek…
Kovács Tádé hittanár évek óta maga köré gyűjti Tata időseit, nehéz sorsú lakóit és pénteki napokon verseket dolgoznak fel, elemeznek közösen a Tatai Szociális Alapellátó Intézményben. Minden résztvevő kap egy gondosan és beszédesen megszerkesztett A4-es lapot. A lapon a feldolgozásra kerülő vers sorai be vannak számozva, a vers mellett pedig egy hosszú kérdéssor szerepel, visszautalva a verssorokra. Attól függően, hogy ki mihez érez affinitást, szól vagy hallgat. Közben Tádé illusztrációkat mutat be, és beszél az aktuális szerzőről, elemzi a művet.
Január 1-jétől szabadon felhasználhatók Bartók Béla, Szerb Antal és Pietro Mascagni művei is, mivel lejár a szerző halálától számított 70 éves szerzői jogi védelem. Bartók művei 2016. január 1-jétől ugyan szabadon felhasználhatóvá válnak, de a jelenlegi szabályozásoknak megfelelően még marad két jelentős megkötés.
Egy spermabank igazgatója szerint – miként arról a Népszabadság is beszámolt nemrégiben – a magyar férfiak megtermékenyítő képessége hosszú évek óta fokozatosan és nagymértékben csökken. Hiába Ond vezér hagyatéka, a magyar ondó nem igazi hungaricum.
A budapesti Nemzeti Színház műsorán szereplő Ady-estjével vendégszerepel a Pécsi Harmadik Színházban Földes László Hobo 2016. január 5-én és 7-én este 7 órakor. A föltámadás szomorúsága című összeállításról ő maga így vall: ,,Nem Ady-körképet szeretnék adni, hanem azokat a verseket mondom el, amelyekben válaszokat találtam a saját problémáimra.
Pécset közel egy évtizeddel ezelőtt Magyarország „Liverpooljaként” emlegette cikkében egy újságíró. Való igaz, hogy igen sok ismert előadó karrierje indult a Mecsek déli lábainál fekvő városból. Innen származik Rudán Joe, a hazai rockzenei élet egyik fenegyereke és egyik zenekara a Coda. Az immár húsz éves Kispál és a Borzról, illetve a Kiscsillagról közismert, hogy pécsiek.
A hagyományokhoz híven, ezúttal közel 550 oldalon ad átfogó áttekintést a hazai pénzügyi intézményrendszerről a Magyar Pénzügyi Almanach XXV. évfolyama. Az idei kötetet ezúttal is egy konferencián mutatta be a TAS Kiadó. A kiadvány a rendszerváltás óta követi nyomon a magyarországi pénzügyi intézményrendszer fejlődését.
A Magyarországon élő, chilei származású Patricio Baeza Barrera énekes, gitáros dalszerző második alkalommal jelentkezik lemezzel. Az új korong a „Con Guitarra” nevet kapta, amely a Hunnia Records gondozásában kerül a boltok polcaira. A most megjelent CD borítóképeként az egyik festménye szolgált alapul.
Ismét munka nélkül – 1990-ben legnagyobb sajnálatomra elköltözött Szél úr, a legközelebbi szomszédom. Azért sajnálatomra, mert az új lakó, ha lehet, még a váradi exapósomnál is jobban megkeserítette az életem. Hogy zenebonás tag volt, azzal még szinte semmit sem jeleztem, de hadd mesélje tovább inkább Ibolya úr az alábbi szösszenetben!
Történetem valójában 2015. januárban kezdődött. Egy szürke, havas esős januári délelőttön szokás szerint dolgozni indultam. A kerület egyik pontjáról a másikra, nagyjából nyolc kilométer távolságot kell megtennem minden nap. Két átszállással, nagyjából hétszáz méteres gyaloglással jár ez a kis kirándulás.
A falu Szent András napjára virradt. Az biztos – érezték is a disznók –, hogy baljós idő nekik a Kisjézust váró advent, mert a moslékért se ordítottak olyan vadul. A mi hízónk is csak bágyadtan röfögött a reggeliért, s mikor a nagymama kivitte neki, akkor is csak piszkálgatta a vályúban.
Várj, kérlek, ártatlan gyermek,
gagyogj, s szopd az anyatejet,
barmok vigyázzák álmodat,
körülállják a jászladat,
ontják az akol-meleget.