Navracsics Tibor, az Európai Unió oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felelős biztosa, valamint Douglas Frantz, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) főtitkár-helyettese ma mutatták be a 2015-ös Nemzetközi tanulói teljesítménymérés (PISA-felmérés) eredményeit.
A hatodik alkalommal, és ezúttal a világ 72 országában végzett vizsgálat a 15 éves tanulók teljesítményét hasonlítja össze. A háromévente végzett PISA-vizsgálat az iskolarendszerek minőségét, méltányosságát és hatékonyságát, továbbá a tanulók ismereteit értékeli.
2015 volt az első év, hogy az összes uniós tagország részt vett a felmérésben, ami lehetővé teszi összehasonlításukat. A legtöbb uniós tagállamra jellemző, hogy a tesztbe bevont három területen (természettudományok, olvasás, matematika) a vizsgált diákok több mint 15%-a képtelen olyan feladatokkal megbirkózni, melyek minimális önálló gondolkodást igényelnek. Uniós átlagban 12,3% (Magyarországon 18,5%) azok aránya, akik mindhárom területen gyengén teljesítettek. Az EU tagállamai között Észtország érte el a legjobb eredményt a mindhárom területen gyengén teljesítők 4,7%-os arányával.
A teljes angol nyelvű sajtóközlemény
További információk (angolul)
A felmérés magyarországi eredményei
A PISA-felmérés eredményei az EU tagállamaiban
A 2015-ös PISA-jelentés, elemzések, összefoglalók
Hozzászólások