14 évvel a Concorde utolsó útját követően a Boomnál azon dolgoznak, hogy visszahozzák a szuperszonikus utazást a kereskedelmi szférába. Blake Scholl, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója beszélt arról, milyen hatással lehet ez a globális útvonalak fejlődésére.
„A repülés első 50 évét az általános fejlesztéseknek szentelték a sebesség, a kényelem és a biztonság tekintetében egyaránt” – nyilatkozta a routesonline.com-nak. „Reméljük, hogy ezzel a munkákkal a fejlesztések egy új korszakát hozhatjuk el, mely a Földet még kisebbé, könnyebben bejárhatóvá teszi majd.”
Scholl a fejlesztésekkel a légitársaságok közötti ár- és felszereltségversenyt kívánja új útra terelni. A Virgin Group 10 repülőgépet rendelt előre, egy meg nem nevezett európai légitársaság pedig 15-öt. Scholl úgy véli, ez csak a jéghegy csúcsa, s az elemzők is igen jó esélyeket jósolnak. A Boyd Group független felmérése szerint 2023-2032 között 1317 Boom repülőgépre lehet igény.
Míg a Concorde-okat túl drága volt üzemeltetni, a Boomnál olyan modern repülőgép-technikákat alkalmaznak – mint például a szénszálas kompozit és turbólégcsavaros hajtómű – amelyekkel jelentős mennyiségű üzemanyagot spórolhatnak. Ezekkel a fenntartási költségekkel pedig a Boom akár 500 útvonalon lehet életképes.
(Forrás: Turizmus.com, boomsupersonic.com)
Hozzászólások