Regionális Minőségi Díj • Hetedhéthatár

Napi aktuál

Regionális Minőségi Díj

Ismét várják a pályázókat

Higi Gyula, dr. Kékes Ferenc és Méri Sándorné

A regionális minőségi díj létrehozásának gondolata Baranyából indult 2001 decemberében, partnerre talált Tolnában és Somogyban, mára már a kiépült díjrendszert modellként átvették más régiók is. A pályázatkiírók a vállalkozások minőség iránti elkötelezettségét kívánták elismerni, a díj szellemiségében és feltételeiben kapcsolódik a Nemzeti Minőségi Díjhoz. A munkaszervezet szerepét évente rotációban látja el a három megyei kamarai hivatal. A bírálók nem papírmunkát végeznek, hanem helyszíni bejárásokon győződnek meg a valóságról.

– A Regionális Minőségi Díj elnyeréséért kőkeményen meg kell dolgozniuk a pályázóknak, ez több mint a minőségbiztosítási díj – mondta Higi Gyula, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara általános alelnöke, a Nemzeti Minőségi Díj Bizottság tagja az ez évi minőségi díjakról tartott pécsi sajtótájékoztatón. – A regionális és megyei díjjal a vállalkozások büszkélkedhetnek, továbbá komoly marketingköltség-megtakarítást jelent, mert a cég iránti bizalmat már önmagában a díj is megerősíti. Tavaly a Mohácsi Farostlemezgyár Rt. kapta meg a nagyvállalati kategóriában a Dél-Dunántúli Regionális Minőségi Díjat: jó vezetés, jó munkatársak, kiváló szakemberek, ettől lett a régió kiváló cége. A minőségi díjjal elismert vállalkozásoknak nemcsak a nyereségtermelés a céljuk, hanem ennél sokkal több: a környezetükkel meglévő kapcsolataik erősítése, a hosszú távú eredményes működés jellemzi őket. Az erős, megbízható vállalkozások tömege alapjául szolgál a jól működő régiónak.

Dr. Kékes Ferenc, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke, a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke hangsúlyozta, hogy a minőségi díj nyerteseinek szervezési-vezetési kultúráját terjeszteni, megismertetni kell, majd így folytatta:

– A kamarák elvetették a magot, az kicsírázott, majd szárba szökkent a növényke, vagyis telitalálat volt a díjnak a tárgyi megjelenítése, a Zsolnay eozin mázas kisplasztika, az illatos hunyor. A dél-dunántúli régió egy országos kezdeményezés motorjává vált, és külön érdekesség, hogy a régiós díj után jelent meg a megyei díj, így a régiós szinten nem nyert pályázók megyei szinten elismertek lehetnek. Hogy kiszámítható világban, biztonságban érezzék magukat a vállalkozások, az önkormányzatok, a non-profit szervezetek fontos, hogy a velük kapcsolatba kerülők is minőségileg magas szinten legyenek. Ezért is bővült ki a pályázók köre a régió közszférájában tevékenykedő intézményekkel, az önkormányzati és non-profit szférával, amelybe már az oktatás és a művészet is belefér. Fontos azt látni, hogy nem csupán egy-egy cég működéséről van szó, hanem határozott célról és szándékról, amely az élet minőségét próbálja javítani, demokráciatöbbletet jelent, mert aki vállalja a megmérettetést, az nyilvánosságra hozza, betekinthetővé teszi a környezet számára a tevékenységét. Ezt csak az vállalja, aki nem fél a nyilvánosságtól.

Németh Zsolt, a megyei önkormányzat részéről a közigazgatási szolgáltatás minőségéről beszélt, ami messze több, mint egy határozat legyártása: – Ha az ügyfélfogadó pult túloldalára képzeljük magunkat, rögtön tudjuk, hogyan kell csinálni.

Méri Sándorné a MOFA által elnyert díjjal

A nagyvállalati kategória tavalyi győztesének, a Mohácsi Farostlemezgyár Rt.-nek képviseletében Méri Sándorné controlling területvezető – aki tevékenyen részt vett a minőségi díj pályázati anyagának elkészítésében – a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a pályázat szelleme egy tágabb minőséget jelent, például a humánkapcsolatok is beletartoznak:

– Hasznos volt az önértékelés módszere, mert a vállalat fejlődését visszatükrözte, lehetőséget adott az áttekintésre. Nagy kihívás és nagy megmérettetés volt, mindenről el kellett számolni, amit három-négy éve csináltunk. Hasznos volt újra átgondolni, hogy a részvénytársasággá alakulás óta milyen intézkedéseket kellett végrehajtani annak érdekében, hogy a cég életben maradjon. A külső kapcsolatok területén a MOFA széles körben mozog: bekapcsolódik a régió társadalmi életébe; a régió munkaerő-stabilitását fokozza az alapanyag-beszállítók széles táborával; egészségügyi, kulturális alapítványokat támogat; Szántó Dezső, a MOFA vezérigazgatója egyben a mohácsi kamara elnöke, így tapasztalataival segíti az ottani vállalkozásokat. A minőségi díj megnyerése öröm volt, mert fontos, hogy a régióban hogyan értékelik a cég működését, valamint nemzetközi vonatkozásban is ez nagyon lényeges. A külföldi piacokon tudják, mit jelent a minőségi díj, és ennek megfelelően elismerik.

*

A 2004-es minőségi díjra a pályázati szándékot június 30-ig kell előjelentkezési formában jelezni. A kategóriákról, a feltételekről a kamarák honlapján lehet tájékozódni (www.pbkik.hu, www.skik.hu, www.tmkik.hu., a területileg illetékes kamarák szakmai kapcsolattartói: Baranya – Rónaszegi Lenke 72/507-186, ronaszegi@pbkik.hu, Somogy – Thurzó Ágnes 82/501-046, athurzo@skik.hu, Tolna – Helfenbein Péter 74/411-661, hpeter@tmkik.hu)


Hozzászólások



Archívum

Partnereink

Hozzászólások

DISQUS