Megjelent a hazai villamosmozdonyok albuma

A magyarországi villamosmozdony-gyártás története kereken száz évet ível át. Gyökerei a 19. század végéig nyúlnak vissza, hiszen a Ganz és Társa villamossági osztálya 1892-ben szállította le első mozdonyát az az ausztriai Bleiberg szénbányája részére; az utolsó Szöcske, a V46 060-as mozdony műszakrendőri próbáját 1992-ben tartották. Az Indóház Kiadó legújabb kötete ezt a színes históriát tárja az érdeklődők elé.

A könyv szerzői Süveges László aranyokleveles gépészmérnök, Ganz Motor Kft. nyugalmazott tanácsadó főmérnöke, a magyar vasútijármű-tervezés és -gyártás tevékeny részese, valamint Villányi György vasdiplomás okleveles gépészmérnök, okleveles külkereskedelmi üzemgazdász, a hazai vasútijármű-tervezés és -gyártás ugyancsak tevékeny részese.

A kötetet a tartalomjegyzék bemutatásával ajánljuk Olvasóink figyelmébe.

I. Villamosság a felfedezéstől az alkalmazásig
II. A Ganz és Társa első saját fejlesztésű villamos mozdonyai
III. Keskeny nyomtávolságú villamosvasutak
IV. Háromfázisú, váltakozó áramú mozdonyok
V. A Kandó-rendszerű fázisváltó diadala
VI. Mozdonyok a szocialista tervgazdálkodás időszakából (1958–1992) MÁV V41, V42 sorozat, a Leók, MÁV V43/431, 432, 433 sorozat, a Szilik, MÁV V63/630 sorozat, a Gigantok, 164 MÁV V46/460 sorozat, a Szöcskék
VII. Fejlesztési elképzelések, az univerzális mozdony beszerzésének előélete
VIII. A MÁV és a magánvasutak korszerű villamos mozdonyai
IX. A Ganz bányamozdonyai
X. Fekete krónika, a MÁV villamos mozdonyainak jelentősebb balesetei

 

Legyen Ön az első hozzászóló!

Szóljon hozzá!

Az Ön e-mail címe nem kerül nyilvánosságra.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.