Az 1948-ban alapított, 2020-ban megújított Utasellátó a tavaly nyári szezonban többféle rekordot is megdöntött: évtizedes távlatban 2024-ben közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összességében közel 1 milliónyi utas vett igénybe a fedélzeti éttermekben és a bisztrókocsikban. Ma többnyire már kívül-belül megújult étkezőkocsik közlekednek, de nemcsak az utaskomfort javult, hanem a konyhatechnika is: modern berendezéseket szereltek az érintett járművekbe.
Naponta több mint 100 vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokban. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal (pl. Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel) összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, valamint harapnivalókkal, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat. Az étkezőkocsikban viszont éttermi a színvonal és a kínálat egyaránt. Ezekben tavaly több mint 950 ezer utas vette igénybe a fedélzeti vendéglátást. Hamburgerekből 22 ezret adtak el, felszolgáltak közel 10 ezer adag gulyáslevest, 4000 adag marhapörköltet és 5800 adag csirkepaprikást is, mindehhez pedig több mint 280 ezer korsó sört csapoltak. A népszerű desszertből, a csokirolóból pedig csaknem 70 ezret értékesítettek.
A turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján közel 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt. A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren fogyasztottak ételt vagy italt: a legnépszerűbbek a hamburgerek – több mint 1000 eladott adag, – valamint az újonnan bevezetett gyros tál és a jalapeno falatok voltak, melyekből mintegy 500-500 adagot értékesítettek. Emellé az utasaink közel 6500 korsó sört is elfogyasztottak.
Háttér-információk:
A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 1948. november 24-én, azaz több mint 76 éve jött létre; 2020 óta pedig az Utasellátó Igazgatóságának több mint 400 munkatársa foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával. Az Utasellátó stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Ma már az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen – Keleti pályaudvar üzleti várótermében és a Batthyány téri HÉV-végállomáson – is találkozhatnak az utasok a vasúttársaság vendéglátó szolgáltatásaival.
(Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság)
Szóljon hozzá!