Felnőttem. Többek közt ezt onnan vettem észre, hogy máshogy olvasok könyvet, nézek filmet, mint gyerekként. Valahogy ma már nem vagyok olyan lelkes, nem merülök el a történtet világába annyira, mint egykor. Hol vannak már azok a Verne-regények, melyekbe úgy belefeledkeztem, mintha tényleg ott lettem volna Némó kapitány tengeralattjáróján, hol vannak már az ifjúsági regények (jó öreg Delfin-könyvek), melyek szereplői szinte barátaimmá váltak a könyv végre? Hol vannak már a „lapozgatós” könyvek, ahol a főhős én voltam, én döntöttem el, hogyan formálom a történetet! Manapság valahogy a „fejemmel” olvasok inkább, az olvasmányélményeim most is élmények, most is lekötnek, elragadnak, de inkább intellektuálisan, mint érzelmileg.
Aztán néha szembe jönnek könyvek, filmek, általában sci-fik, amelyek újra gyerekké varázsolnak: olvasás közben magába szippant a világuk, és csak azt veszem észre, hogy ott ülök – jócskán harmincon túl – egy Fekete-erdei idősotthon nővérszobájában, az éjszakai műszak közepén és ájultan olvasom Zsoldos Péter Gregor Man-trilógiáját: Nogoval és Gregorral ülök a tutajon, a nagy folyam habjain hajózunk a társak felé. Hiába, vannak könyvek, filmek, melyek újra Vernét olvasó gyerekké tesznek.
Most is ezt történt velem.
Mit tennél, ha a Marson ragadnál három társaddal együtt, egy száz éve nem használt kupolavárosban? Már a kérdés is nagyon izgalmas, a benned élő gyerek máris ülne a kanapéra és falná a történetet. Itt azonban most nem könyvről van szó, hanem egy magyar fejlesztésű videojátékról, melynek megjelenése 2017-ben várható.
A játék alapja persze irodalmi, a történet Nemere István A kupolaváros titka című 1982-ben megjelent ifjúsági regényén alapul: i.sz. 2400 körül három fiatal űrkadét leszáll a Marsra, ahol is egy száz éve elhagyott kupolavárosban egyszerűen eltűnik az űrhajójuk. Arielnek, Donnak és Larsnek fel kell fedezniük a várost, ami a történtek után talán már nem is annyira elhagyott. Sok-sok titkot kell megfejteniük ahhoz, hogy túléljék kalandot, hogy megmeneküljenek a kupolavárosból és a bolygóról. Röviden ez a történet.
A belső nézetes, immerzív (egyes szám első személyű virtuális valóság) játék az akcióval szemben inkább a döntési helyzetekre helyezi a hangsúlyt, logikai feladatokat kell megoldani és a tervek szerint csillagászati, kémiai, fizikai ismeretekre is szükség lesz a játék folyamán. A fő feladat az, hogy a háromtagú legénység parancsnokaként létrehozzuk a túléléshez szükséges feltételeket, megtaláljuk a menekülés útját és nem utolsó sorban kiderítsük, ki áll az űrhajó elrablása mögött.
A játék folyamán a hangsúly a történetmesélésen és a karakterek közti kommunikáción van, így a két társunkkal állandóan kapcsolatban állunk, sokszor segítenek véleményeikkel, tanácsaikkal, felkészültségükkel, de a végső szót nekünk kell kimondani.
Az alkotók tervezik a multiplayer (több személyes) játékmódot is, ami hasonló elemekből fog építkezni, de egy sokkal összetettebb rendszer alapján.
A kaland alatt teljesen bejárhatjuk majd a kupolavárost, számtalan úton lehet elindulni a végcél felé: több féle befejezés is létezik, így a fejlesztői csapatban lelkes írók is helyet kaptak, hogy alternatív történetszálakkal kiegészítsék az amúgy is jól megírt nemerei világot.
A játék honlapján háttérképek találhatók, sőt előzeteseket is lehet nézegetni: Igazi sci-fi hangulatú, nagyon kidolgozott, izgalmas képi világ fogad minket. Az atmoszférát nagyban kiegészíti a zene is, melyet a neves finn zeneszerző Petri Alanko jegyez. Alanko már rutinosnak mondható, több nagy sikerű videojátékhoz komponált már zenét. A videóban az is hallható, hogy a szereplőknek neves színészek kölcsönzik a hangjukat: Csuha Bori, Szvetlov Balázs és Gacsal Ádám.
Szóval én, aki nem vagyok kimondott rajongója a videojátékoknak, már napok óta nem csinálok mást, csak előzeteseket nézek, látványterveket bámulok, lelkesedek, tűkön ülök, legszívesebben már most elkezdeném a kalandot. Sikerült újra kanapén heverésző gyerekké válnom, aki se lát, se hall: a Marson jön-megy. A játékig még sokat kell várni, addig is nagyon szurkolunk a fejlesztő csapatnak. Érdemes felkeresni a honlapjukat is további információkért, ott arról is lehet olvasni, hogyan lehet támogatni a vállalkozást.
Addig is megtaláltok egy kanapén: Nemerét olvasok.
Pár szót a fejlesztőkről: Overon Station Entertainment Studios 2014 szeptemberében alakult, hogy olyan történetközpontú kalandjátékokat adjon ki, amelyekkel minden korosztálynak értékes szórakozást nyújt. Kicsi, de rendkívül lelkes csapatuk nagy szakmai múlttal rendelkező tagokból áll. Több tehetséges művésszel, zeneszerzővel és íróval együtt többek közt azon is dolgoznak, hogy magyar sci-fi-irodalom klasszikusait megismertessék a világgal a számítógépes játékokon keresztül.
Néhány szó a játékról: Várható megjelenés 2017 őszén (egyjátékos mód) és 2017 telén (többjátékos mód)
A játék az Unreal Engine 4 fejlesztői környezetben készül PC-re. Később várhatóak konzolos (PS4, XBOX1) verziók is.
Képek és forrás:
Honlap: http://overonstation.com
Facebook: https://www.facebook.com/kupolavaros
Szóljon hozzá!