November 26-ig tekinthető meg a Mai Manó Házban Krász Kíra Dorottya kiállítása, Thought after Taught címmel.
A művész munkásságában a fotográfia fizikai tulajdonságainak összjátékát kutatja: a forma és az anyag együttes hatását. Analóg technikával készített felvételeit fotográfiai technikák mellett ötvözi rajzolással, kivágással, montázzsal, valamint rétegeléssel.
Krász Kíra Dorottya így foglalja össze gondolatait a kiállítással kapcsolatban:
„Az angol cím (Thought after Taught) a megszerzett tudásból kiinduló gondolatokra utal. A kiindulópontra, amelyből elindultunk a nagyvilágba nehéz táskával és kevés tudással, s miközben egy részét elhagytuk, annál többet szedtünk össze.
Az itt szereplő képek, egyszerű gondolatok folytatásai, amelyeket még a tudatosság beállta előtt rögzítettem, s csak a nyomtatás során derült ki számomra, pontosan mi a szerepük. […]
A gondolatmenet első fázisa a fotó, ugyanakkor egyetlen kép sem marad meg önmagában „fotóként”. Kis rajzok hozzáadásával, meglévő grafikák átdolgozásával új tartalom keletkezik. Néhol az összhang formai, másutt tartalmi. Ahogyan a régi alapokat újra és újra felhasználjuk, átértékeljük, úgy hasznosítottam újra a régi könyvek oldalait, kidobott képleteket és atlaszok elavult térképeit.
Rétegekkel dolgoztam, hogy az előzőleg megtanult anyagot (ami legyen tankönyv, füzetlap, besárgult jegyzet) felülírhassam a később szerzett tapasztalattal.”
Krász Kíra Dorottya (1995, Pécs) Magyarországon élő és alkotó művész, 2019-ben szerzett fotográfusi diplomát az University of Brigthonon. 2021-től a Fiatal Fotóművészek Studiójának tagja, ugyanebben az évben A Márványból Kő című sorozat- és ötlettervével elnyerte a Magyar Művészeti Akadémia hároméves ösztöndíj programját.
Az élő otthon sorozatával nyerte el 2022-ben a Hangar Art Center Leica-díját.
Kedvcsinálóként válogatást közlünk a kiállított művekből.
Szóljon hozzá!