Sánta Sándor: Kevés minőségi csokoládét fogyasztanak a magyarok • Hetedhéthatár

Napi aktuál

Sánta Sándor: Kevés minőségi csokoládét fogyasztanak a magyarok

Izgalommal készültem a gyárlátogatásra a budapesti Bonbonetti csokoládégyár üzemébe, mivel félévszázaddal ezelőtt itt dolgoztam egy évig ebben az épületben az akkor Csemege és Édesipari Gyárban, mielőtt felvételt nyertem az Élelmiszeripari Felsőfokú Technikum műszer-automatika szakára.

A megjelent vendégek és újságíróknak egyórás előadást tartott Pleva György, a Nemzeti Élelmiszerlánc-Biztonsági Hivatal (NÉBIH) Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági Igazgatóságának igazgatója, és a csokoládégyár vezérigazgatója Sánta Sándor. A meghívott vendégek között volt a szervezet három „nagykövete”, Pokorny Lia színművész, Szilágyi Áron olimpiai bajnok vívó és Rákóczi Ferenc rádiós műsorvezető.

Pleva György elmondta, hogy az ellenőrzött csokoládéknak csupán 3,5 százalékában talált hibát a hivatal. A leggyakrabban a termékek megnevezése volt pontatlan, lejárt a minőség-megőrzési idő, vagy hibásan tüntették fel az összetevők listáját. Gyakori hiba, hogy az allergéneket is tartalmazó termék csomagolásáról lemarad az erre figyelmeztető felirat. A jövő év végétől, novembertől ezt az információt vastagon kell szedni. Sánta Sándor, az egyetlen magyar tulajdonban lévő csokoládégyár vezérigazgatója elmondta, hogy az egy főre jutó csokoládéfogyasztás hazánkban évi 3,6 kg-ot tesz ki, az európai uniós tagállamok kétharmadában ennél magasabb ez az érték. Magyarországon a legtöbb – évente átlagosan 1,1 kg kilogramm – a táblás csokoládékból fogy. Szeletes termékekből 1 kg, a desszertekből 0,5  kilogrammot eszünk évente.

A vezérigazgató kiemelten foglalkozott a magyar szaloncukor helyzettel, amely a közelgő karácsonyra tekintettel kulcsfontosságú termék. Sánta Sándor hangsúlyozta, hogy az árérzékenység határozza meg a keresletet. A jelenleg piacra kerülő szaloncukor negyede ma már minőségi termék, még mindig a kevéssé jó minőségű, alacsonyabb árú termékek fogynak. A magyar édességpiac forgalma évi 190 milliárd forint, ebből a Bonbonettire 10 milliárd forint jut.

A gyárban a konyakos megy készítést mutatták be. Érdekes volt látni, hogy lesz az alapanyagból szállításra kész termék. Ez a rész még nem teljesen automatizált, nem nagyon változott fél évszázad alatt. Én egy emelettel feljebb, a cukorka osztályon dolgoztam, sajnos ide nem mentünk.


Hozzászólások



Archívum

Partnereink

Hozzászólások

DISQUS