Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály • Hetedhéthatár

Népszerű tudomány

Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály

Valódi értékteremtés a változó világban

Szédítő a változások üteme az üzleti életben, és eljött az ideje az új törvényszerűségek felismerésének! – állapítja meg Judy Samuelson, akinek az Aspen Intézet üzleti és társadalmi programjáért felelős ügyvezető igazgatójaként kivételes rálátása van e folyamatokra. Az értékteremtés új szabályainak tisztázásában és egyúttal a régiek felszámolásában a dinamikus hajtóerők sokasága játszik szerepet, ideértve az internet által támogatott átláthatóságtól kezdve a tőke szerepének gyökeres változásait, valamint az áruk és a szolgáltatások globális áramlásának változó természetét egyaránt. A Pallas Athéné Könyvkiadó (PABooks) legújabb kötete ezen új törvényszerűségeket veszi számba,újradefiniálva egyúttal az üzleti siker fogalmát is.

A szerző mindent átható megközelítése szerint ahhoz, hogy képesek legyünk előre lépni a megoldhatatlannak tűnő globális problémák terén: a klímaváltozástól kezdve az egyenlőtlenségeken át egészen a dolgozóknak a munka világának új korszakára való felkészítéséig, kritikus szükség van a vállalatok képességeire, befektetéseire, problémamegoldó készségére és globális összeköttetéseire.

Judy Samuelson ennek keretében kiemeli, hogy jóllehet a vállalati vezetők gondolkodásmódját befolyásoló normák jelentősen megváltoztak, de ennek terén továbbra is komoly teendők vannak hátra. A kötet ezért célzottan vizsgálja a rendszer azon kritikus elemeit is, amelyek a leginkább ellenállnak a változásoknak.A szerző kimondja továbbá azt is, hogy a jövőtervezéséhez olyan üzleti modellekre van szükség, amelyek megbecsülik a valódi hozzájárulást nyújtó szereplőket – a munkavállalókat és a természetet is beleértve –, és amelyek a társadalmi hasznosságukkal összhangban fizetnek osztalékot.Emellett a könyvpéldákon keresztül azt is taglalja, hogy a nehezen mérhető immateriális javak előtérbe kerülése– például hírnév, bizalom, hűség – milyen új módszerek szükségességét veti fel a befektetések lehetőségeinek felmérésében és az eszközkezelésben.

A kötet egyik konklúziója szerin az üzleti és társadalmi berendezkedés megtervezése folyamatos váltóversenyként működik, amely soha nem ér véget. Ugyanakkor jobb helyzetben vagyunk, mint 25 évvel ezelőtt:az új szabályok immár valós eredményeket is hoznak, így érdemes azokat minél előbb a tudatosságunkba építeni.

Judy Samuelson az Aspen Intézet ügyvezető igazgatója, a Rockefeller Alapítvány munkatársa, valamint a Financial Health Network igazgatója. Dolgozott a kaliforniai állami törvényhozásban, a New York-i Bankers Trustnál, a Ford Alapítvány jótékonysággal foglalkozó részlegében, ennek befektetési irodáját pedig jelenleg is irányítja.

Print Friendly, PDF & Email

Hozzászólások

Nincs hozzászólás ehhez: “Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály”



Szóljon hozzá!



Archívum

Hirdetés