Így utazik a magyar Z generáció • Hetedhéthatár

Napi aktuál

Így utazik a magyar Z generáció

A Z generáció (a 90-es évek végétől a 2010-es évekig születtek) csoportja világszinten nézve is meglehetősen homogén: ugyanazokat a zenéket hallgatják, ugyanazokat a tartalmakat fogyasztják az interneten és ugyanazok hatnak rájuk. Az okoseszközökön kívül kevés tárgyi dologra költenek, inkább utazásokat, élményeket gyűjtenek. A csehországi székhelyű Kiwi.com online utazási technológiai vállalat – amelynek weboldalán napi ötvenmillió légijárat-keresést hajtanak végre – saját adatai alapján felállította a hazai Z generációs utazó profilját.

Egy Z generációs magyar fiatal jó előre, tudatosan tervezi az utazásait, leginkább szeptemberben kel útra, és pár napot tölt el valamelyik európai nagyvárosban, ahová kevés holmit visz magával és szinte sosem köt biztosítást. A Kiwi.com azonosította a Z generáció jellemző utazási szokásait.

 

 

Egy magyar Z generációs fiatal utazási profilja

Megfizethető árú repülőjegyek, 1-3 napos utazás.
A megfizethető árú repülőjegyek és az utazások rövid időtartama miatt az európai fővárosok, London, Párizs, Milánó, Barcelona vagy Berlin évek óta a legtöbbet foglalt desztinációk listájának élén állnak. A Z generáció nagy része (80%) leginkább a villámlátogatásokat kedveli és 1-3 napot tölt a kiválasztott városban.

Előre terveznek, de az utasbiztosítással nem törődnek.
Jellemző, hogy előre terveznek, mivel 35 százalékuk több mint 30 nappal korábban, közel negyedük pedig 15-30 nappal az utazás előtt lefoglalja repülőjegyét. Szeretnek könnyen utazni, 10-ből 8-an egyáltalán nem adnak fel poggyászt és csupán minden 25. köt utasbiztosítást.

Leginkább egyedül vagy kortársaikkal kelnek útra.
71 százalék egyedül vág neki az útnak és csak 23% visz magával valakit az utazásaira. Az adatok azt mutatják, hogy aki nem a magányos utazást választja, azok közül több mint 22% utazik az azonos korú, 18-25 év közötti fiatalokkal, és csak 2,5% a 41-60 évesekkel.

Sláger a nyár és a szeptember, minden 4. foglalás alkalmazáson keresztül történik.
A generáció körében legnépszerűbb időszak utazás szempontjából a nyári hónapok és a szeptember, novemberben elég ritkán kelnek útra. A technológia mindennapjaik kulcsfontosságú része, és ezt a foglalásaik módja is megerősíti.

 

Tényleg egy globális faluban élünk?

A Kiwi.com azt is megvizsgálta, hogy a magyar fiatalok különböznek-e a többi európai Z generációstól? Spanyolország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország adatait vetették össze a magyar adatokkal. E szerint minden vizsgált ország Z generációs fiataljainak kedvenc városa London, ide repülnek a legtöbbet. A csoport nagy része a magyarokhoz hasonlóan 1-3 napos utazásokra megy elsősorban kedvenc európai nagyvárosaiba, a spanyol fiatalok szívesen maradnak országhatáron belül is.

A többség szintén szeret egyedül utazni, bár ebben mi magyarok vezetünk, de csak hajszálnyival a lengyelek (70%), szlovákok (68%) és csehek (67%) előtt.

Abban, hogy milyen eszközről indítják a foglalást, mutatkozik némi különbség az országok között: míg a cseh fiatalok több mint 62%-a és a spanyolok 60%-a desktopról foglal, addig a lengyelek és szlovákok csak kb. 46-47%-a választja ezt az eszközt.

Az utasbiztosítással sem bajlódnak a Z generációsok: a legelőrelátóbbak a csehek, akik közül 8% köt biztosítást, míg a többi ország fiatal utazóinak csak kb. 4 százaléka.

(Forrás: turizmus.com, kép: Pixabay)


Hozzászólások



Archívum

Partnereink

Hozzászólások

DISQUS