Átadták a Kalocsát és Paksot összekötő, Tomori Pál egykori kalocsai érsekről, hadvezérről elnevezett új Duna-hidat, valamint a hozzá kapcsolódó 512-es főút új szakaszát csütörtökön.
A fejlesztés az eddigieknél jelentősen rövidebb közúti összeköttetést teremt a Duna által határolt két kistérség között, azaz Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között. A korábbi 40-50 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken a Kalocsa és Paks közötti menetidő, Kalocsától pedig nagyjából 40 perc alatt lehet eljutni az M6-os autópályáig.
Az új híd kétszer egysávos, a kétoldali hullámtéri résszel együtt összesen 946,2 méter hosszú. A projekthez tartozik az 512-es főút Kalocsa és Dunaszentgyörgy közötti 11,5 kilométeres, kétsávos szakasza, valamint a Paks és Gerjen között tavaly átadott kétsávos szakasz, és a főúthoz kapcsolódó kerékpárút-szakaszok megépítése is. A 92 milliárd forint összértékű beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Zrt. volt.
A Magyar Építők korábban adott hírt arról, hogy a Bridge design & engineering című nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte Erdei Mihály fotóját a híd egy korábbi építési fázisáról. A londoni központú szaklap terjedelmes cikket is szánt a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében zajló fejlesztésre: a magazinban a közép-európai körkép egyik állomásaként három oldalon írnak a projektről. A magazinban megjelent cikk úgy fogalmaz, Magyarországon 2024 januárjában az ország huszadik Duna-hídjának építése jelentős mérföldkőhöz érkezett: a hídpálya több héttel a tervezett határidő előtt elérte a lezárást. A cikkben a projekt legnagyobb kihívásait is részletezték, többek közt kifejtve, hogy a szerkezetépítés során a híd 89 szegmensből tevődött össze, amelyek mindegyikéhez több mint 150 munkafolyamat tartozott.
(Forrás: MTI, Magyar Építők)
Szóljon hozzá!