Megérkeztünk a gazdasági csúcsra, csak nem akarjuk észrevenni? Ezt az izgalmas kérdést tesz fel indításként „A megérkezés gazdaságtana” c. nagy sikerű könyv, amelynek alapfelvetése, hogy az emberiségnek mostanra már gyakorlatilag megadatott minden, amire szüksége van. Beköszöntött az a világ, amelynek eljöveteléért a korábbi generációk olyan keményen dolgoztak, amikor is a megélhetés már nem „az emberiség örök problémája”.
A Pécs Története Alapítvány és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. közös szervezésében ismeretterjesztő előadásokat tartanak a Zsolnay Negyed Herkules Műhelyében. Az előadások célja a város történetével kapcsolatos kutatások és új eredmények szélesebb közönséggel való megismertetése.
Az előadást akkor látni, amikor az egész színházi világ felbolydult – különös élmény. Mikor a színház létét érzi veszélyben a színész (s mikor nem?), nem tudni melyik színész mit gondol a kialakult helyzetről, a nézők között is csak pár szó hangzik kommentárként az eseményekről, érthető módon, hiszen rá kell hangolódni az előadásra, ahhoz pedig nyugalom kell – legalábbis józan feltételezésem szerint -, ami a lehetetlenséggel határos.
A Derkovits-ösztöndíjat (szakmai berkekben: Derkót) 35 évnél fiatalabb, tehetséges képzőművészek nyerhetik el. A 2019-es év ösztöndíjasai a Derkó’19 Pécs című beszámoló kiállításon mutatkoznak be a pécsi Zsolnay Negyed m21 Galériájában december 13-tól.
„Minden út egy lehetőség a keresésre és a felfedezésre” – írja Pat Zietlow Miller író, a Wherever You Go című könyvében. „Ha egy kalandra vágysz, csak tárd ki kapudat”. A díjnyertes szerző műve elevenedik meg a Szabadság Szigetének új filmjében, melyben a főszerepeket a Sziget látogatói alakítják.
Több mint 3 millió magyar száll majd repülőre, buszra vagy vonatra az ünnepek előtt, hogy a családjával töltse a karácsonyt. A magyar válaszadók 15 százaléka külföldről érkezik majd, míg 28 százalék másik városba fog utazni az ünnepekre egy friss kutatás szerint.
A Magyar Nemzeti Galéria mind ez idáig példátlan gazdagságban mutatja be Farkas István életművét a ma megnyílt kiállításán. A Kihűlt világ című, 170 alkotást felvonultató átfogó tárlaton a művész munkái mellett Farkas István mestereinek és kortársainak munkáival is találkozhatnak a látogatók. A március elejéig látható tárlatra a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményén kívül öt külföldi és tizenegy hazai gyűjteményből érkeztek alkotások.
,,Éppen ott tartott, hogy író és olvasó kortársak végre odasorolják az élő irodalom legnagyobbjai, legeredetibb művészelméi közé, amikor meghalt. Méghozzá úgy halt meg, hogy sohase fog kiderülni, vajon öngyilkosságot követett-e el, vagy egy ostoba virtuskodás áldozata lett-e. Egyéniségéből, életútjából mind a két lehetőség valószínűsíthető (…), mert egész élete egyetlen szakadatlan játék volt a halállal, az önpusztítással” – írta Sarkadi Imréről Hegedüs Géza, aki az Oszlopos Simeont a lélekben lakozó gonoszság hátborzongató drámájának nevezi.
Idén 2019. december 6-án, pénteken a budapesti a Hotel City Centerben tartották a Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj 12. ünnepélyes díjátadóját. Teltházas rendezvényen adták át az idei év legjobbjainak a Magyar Üzleti Felelősség Díjait, a CSR Hungary Díjakat.
Nincs annál veszélyesebb ember, mint aki kisebbségben élve mindenáron meg akar felelni az ott többségben élőknek, mindenáron be szándékozik olvadni. Az ilyen ember elveszti identitását, minden emberi tartását, és gyakran sorstársai rovására próbál érvényesülni.
A címet olvasva bizonyára majd sokan arra gondolnak, hogy valami különleges babakocsiról mesélek majd, pedig egészen másról lesz szó. Ha valakinek ismerősnek tűnik a történet, akkor az nem a véletlen műve. A hatvanas évek végén járunk az időben.
Továbbmost kell tevékenyen jót tennünk másokkal
s nem a túlvilágon*
mondta Hrabal
te teszel valami jót egyáltalán
szegezte nekem a kérdést
itt szöszmötöl az alkonyat
mely körberajzol arcokat
kik ismerősök mint a csend
mind itt poroszkál
A semmi hátán egy pattanás
Egy láthatatlan kelés az időn
A haloványon egy árnyalat
Ennyi vagy – Hanyatt eső lelked
A végítélet napján
A könyvtárba menekült. Odakint – a decemberi külső sötétségben – havas eső szitált. Az ősz és tél között, egy nyomorúságos tranzitzónában ázott a város. Valamilyen könnyed tárca-kötetre fájt a foga. Hétköznapi semmiségekről, semmiségnek tűnő hétköznapokról szeretett volna olvasni.
TovábbKedves Apus, Gáborunk,
semmi búra nincs okunk.
Csak vidáman hetvenkedjünk,
ha az lejár, nyolcvankodjunk.
Régi emléket keltett életre a kép: egy magas kémény, olyanforma,
mint amelyre felmászott egy gyönyörű nő, hogy szőke hajzuhatagát
felkínálja a Napnak és a szélnek. Történt mindez a filmvásznon,
Legutóbbi hozzászólások